Trudny klient to nie problem – szkolenie obsługa klienta

Obsluga trudnego klienta

Profesjonalna obsługa klienta jest obecnie nierzadko tym, co wpływa na przewagę przedsiębiorstwa na rynku. Oferowane produkty lub usługi są tylko częścią sukcesu. Ten zaś łatwo zaprzepaścić szczególnie w przypadku klienta, który nie jest tym wymarzonym – ugodowym, zadowolonym ze wszystkiego, polecającym firmę swoim znajomym. Dlatego tak ważne jest, by specjaliści ds. obsługi klienta stali się profesjonalną wizytówką firmy i potrafili zadowolić nawet najtrudniejszego w kooperacji klienta.

Obsługa tzw “trudnego” klienta

Trudny klient to z zasady ten kontrahent, który ma największe wymagania lub jest niezadowolony ze świadczonych usług bądź produktów. Rozmowa z nim przypomina poruszanie się po polu minowym – każde wypowiedziane słowo może eskalować poirytowanie, a ostatecznie doprowadzić do konfliktu. Nie każdy pracownik działu obsługi klienta wie, jak podejść do takiego klienta, by go uspokoić, samemu nie dać się sprowokować oraz sprawić, że rozmówca pozostanie przy usługach bądź produktach świadczonych przez przedsiębiorstwo.

Szkolenia: Obsługa trudnego klienta

Szkolenia z obsługi klienta przeprowadzane przez firmę szkoleniowa Maciołek&Wspólnicy obejmują obsługę najtrudniejszego kontrahenta. Uczą metod negocjacji w napiętej sytuacji, umiejętności radzenia sobie ze stresem oraz form komunikacji, które umożliwią uspokojenie poirytowanego klienta. Równocześnie pokazują, jak zniwelować złą opinię o firmie i jak wyjść naprzeciw potrzebom kontrahenta, by od niezadowolenia doprowadzić go do stanu usatysfakcjonowania. Nie wystarczy samo “przepraszam – równie ważna jest intonacja, znalezione rozwiązanie i przede wszystkim dopasowanie się do rozmówcy. Szkolenia z obsługi klienta koncentrują się tym samym na odkryciu typu kontrahenta, z jakim ma się do czynienia i umiejętnego postępowania z nim.

Rozważając potrzebę przeprowadzania szkoleń z obsługi klienta należy pamiętać o jednej zasadzie: zadowolony klienta przekaże swoją opinię jednej osobie, niezadowolony – dziesięciu innym. Dlatego obsługa trudnego klienta nie powinna być problemem czy powodem do niepokoju dla pracownika – innymi słowy nie powinna być dla niego trudna.

Be the first to comment on "Trudny klient to nie problem – szkolenie obsługa klienta"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*